torsdag 12 februari 2009

Simning i vinterlandet....



Mitt flängande fortsätter! Idag landade jag och mamma på Kallax flygplats i Luleå, -22 kallt kallt men strålande vackert...RIKTIG vinter! Det är här uppe jag är född och uppvuxen, här blev jag den jag är :-) Det var längesedan jag flyttade härifrån nu men fortfarande känns det lite som att komma hem!

Jag är glad att jag lämnade både skidor och löparkläder hemma, det hade blivit för kallt faktiskt. Jag är däremot MYCKET glad för att jag fick med mig baddräkten. Jag, mamma och moster drog till Bodens badhus, som går under det fyndiga namnet "Nordpoolen", och simmade 1000 m. Jag brukar ju inte riktigt gilla att simma men det var faktiskt helt ok idag. Kanske för att jag inte behövde simma för att träna inför ett Vansbro sim utan faktiskt simmade för att jag hade lust! :-)

Inga kommentarer: