måndag 9 februari 2009

Långt och lugnt!

Planen för dagens löppass var långt och lugnt! Det gick rätt ok, efter att ha kört massor med rundor på 4-5 km får väl 9,8 räknas som långt! :-) Och det där med att springa lugnt är ju helt klart min grej! :-) Fortfarande är jag inte helt tillbaka på banan efter min förkylning, men jag löser det med att gå när uppförsbackarna blir för branta, pulsen för hög och andhämtningen för kraftig.

Någonting som var riktigt positivt med dagens pass var att för första gången på "jagvetinte hurlänge" kände jag ingenting i baksidan av höger lår. Skönt och kanske att se som ett gott omen inför tjejvasan :-)

3 kommentarer:

Marica sa...

Långt och lugnt det är sanna mina ord det som oxå jag borde träna på !!!!! Har du en Pulsklocka med gps??

Sofy sa...

Låter bra med långt och lunk, känns som vi blir fler och fler.. ha, ha... fast nu är jag nog snart befriad från det härliga och det långtråkiga i att springa så. Skönt att benet var okej idag!

Mia S sa...

Pain: Nej jag har ingen GPS springer med en Polar RS 200 med löparpod (för att mäta distans och hastighet).

Sofy: Ja visst är det bra, men jag vill ju bli snabbare och då måste jag ju börja springa snabbare och hårdare! Önskar att jag gillade backintervaller lika mycket som du :-)