lördag 19 maj 2012

En vecka efter varvet...

Det är nu en vecka sedan jag lufsade i mål efter mitt andra Göteborgsvarv (status: fortfarande förkyld och osprungen). Under den här veckan har jag mer än en gång fått höra, både från de som kan det här med träning och andra välmenande, du måste vara nöjd! 

Måste jag det? Vad innebär det egentligen att vara nöjd? Inner Strength-Petra har bloggat klokt om det där märkliga ordet nöjd för ett tag sedan.

Jag har funderat på det där både fram och tillbaka och konstaterat följande: Jag är nöjd. Jag är nöjd med att jag hållit igång med träningen i stort sett uteslutande sedan varvet 2011 och jag är jättenöjd med att jag vågade sätta ett såpass tufft mål och ännu mer nöjd med att jag vågade säga det högt. Jag tror också att jag har analyserat klart varför det gick som det gick och känner mig nöjd med resultatet utifrån de förutsättningar som rådde.

MEN jag tänker inte nöja mig. Jag vill fortsätta träna löpning, bli starkare, snabbare och ännu mer målmedveten. Göteborgsvarvet, I'll be back!

Det är skillnad på att vara nöjd och på att nöja sig! 

Inga kommentarer: