söndag 27 maj 2012

Frukostinspiration!

Jag blir alltid lika förvånad när jag hör människor säga - jag äter inte frukost. Att inte äta någonting från det man kliver upp fram till lunch känns obegripligt för mig. Jag kan absolut förstå att man är morgontrött och vill sova så länge som möjligt, jag kan även förstå att matlusten inte alltid är på topp direkt på morgonen. Men att inte äta någonting! Till och med när jag var singel i stan och extremt morgontrött slängde jag ner en banan eller en macka i väskan. Numera går jag upp tidigt nästan varje dag och lägger gärna lite extra tid på frukosten, den här veckan har jag gjort min bästa för att variera min frukost så mycket som - det blir lite högt och lågt men här kommer en veckas frukostinspiration!

Måndag - havregrynsgröt, blandade bär, gojibär och hampafrön, havremjölk till.
 
Tisdag - smoothie med havremjölk, banan, kakao och jordnötssmör (lånade receptet från Sara ) grapefrukt och fincrisp med smör och ost.
 
Onsdag - Yoghurt med müsli, grapefrukt och ägg

 Torsdag - Havregrynsgröt med jordgubbar, hampafrön och havremjölk, kokt ägg.

Fredag - stressig morgon, 2 smörgåsar med mjukost, kiwi och proviva-juice.
 
 Lördag - smörgåsar med ägg och keso, kiwi, i glaset hemgjord blåbärssoppa.

 Söndag - lång lyxfrukost på morsdag. Yoghurt och müsli, smörgåsar med äggröra och keso, proviva-juice!

En samvetsfråga kanske, äter ni alltid frukost?

Inga kommentarer: