måndag 28 maj 2012

Om att hitta den där tiden!

Jobba, träna, äta, sova och så leva lite! Hur hinner man allt? Jag har bestämt mig för att vara lite mer effektiv under veckorna för att kunna ta det lite lugnare på helgerna. Det är tufft, mycket ska hinnas med!

Häng med på en dag i mitt nya effektiva liv:

05:45 - klockan ringer, snoozar till strax innan 6. Yogar och plankar. Fixar frukost åt min lilla familj.

6:30 - Lillen vaknar, vi käkar frukost tillsammans.

6:50 - Maken klär Lillen, jag tar en dusch och fixar mig!

7:20 - går till bilen och morgonens lämna-tur.

7:30 - lämnar Lillen på förskolan

7:50 - lämnar maken på jobbet.

8:05 - kommer till jobbet, lite sen.

15:05 - lämnar jobbet, lite stressad!

15:30 - hämtar Lillen på förskolan!

Strax innan 16 - kommer hem, leker på gården en stund innan vi går in.

16:30 - Lillen kollar på barnprogram medan jag passar på att vika lite tvätt

17:00 - pysslar i köket och lagar mat!

17:45 - Middag!

En liten slapp stund i soffan efter middagen.

18:45 - Fixar välling till Lillen.

19:00 - maken lägger Lillen. Jag byter till träningskläder och ger mig ut på en runda.

20:00 - 4,5 km senare, välstretchad, testade nya poworkout stretch.

Duschar, äter lite yoghurt och tar mig an kvällens mindre roliga sysslor.

21-22 - jobbar!

22 - 23 - plockar fram grejer inför morgondagen. Betalar räkningar och postar detta blogginlägg - möjligtvis ett av de tråkigaste jag skrivit! Lovar att bättra mig!

23:00 - stupar i säng!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: