söndag 6 maj 2012

Sött och gott med hyfsat gott samvete....

Genom Träningsglädje-Saras fina länkkärlek hittade jag ett par riktigt intressanta recept som jag testade idag. Det blev dessa Cookie dough-bollar, hälften smaksatte jag bara med vanilj och andra hälften med kakao nibs. Proteinpulvret bytte jag mot lite dinkelmjöl. De blev goda men lite väl maffiga i konsistensen, det blev verkligen som kakdeg.

Den här kladdkakan blev  till chokladbollar istället, hade inte tillräckligt med mandlar så det blev inte så mycket smet. Mandelsmör hade jag inte heller så jag tog vanligt jordnötssmör av den bra sorten. De blev verkligen supergoda! Ska definitivt testas igen!

Gjorde även de goda Bumsbollarna från Holistic - en favorit i repris, fast jag gör dem utan gojibär.

Det blev väldans massa bollar som jag la i en burk i frysen. Bara att ta fram ett par stycken efter ett tufft träningspass eller när sötsuget blir för stort :-)

 På den blommiga tallriken: Bumsbollar (ljusa) och "kladdkaksbollar" mörka. På den vita tallriken cookie dough-bollar

Inga kommentarer: