onsdag 2 maj 2012

Nedräkningen startar...

10 dagar kvar till Göteborgsvarvet! Ett jämt och bra tal, dags att starta nedräkningen!

Jag tänker inte ägna de här 10 dagarna åt att ångra missade långpass utan istället att göra det bästa med vad jag har. Sova mycket. Träna lagom. Äta mycket och bra men utan att överdriva. Dricka mycket vatten och tänka många glada och bra tankar om hur jag ska ta mig an de här 21 kilometerna på bästa sätt!

Så då kör vi...10 dagar kvar!

Dagens träning: En stund välbehövlig yoga och ett par plankor!



Dagens energi: Dött lopp mellan fiskgratängen jag åt i sällskap med mina elever och den färgglada kvällssmothien jag precis mixade ihop! En bra matdag!



Dagens vattenstatus: Jag har återinfört den där flaskan på skrivbordet. Det går ok! Väljer vatten framför kaffe när jag hastar mellan lektioner!

Dagens sömn:Jobbar effektivt för att komma i säng klockan 21. Jag vet att jag inte kommer somna direkt men jag har en ny bok som verkar bra och tänker att när jag ligger ner så vilar kroppen i alla fall.

Dagens "så tar jag mig an den": Säldammsbacken, första backen på varvet. Här kommer det att vara trångt och nervöst! Jag tar mig an den genom att dra ner på tempot, dela in den i flera etapper och tänka på vilka otroligt roliga djur sälar är egentligen. De är så otroligt smidiga i vattnet men riktiga klumpedunsar på land - hoppsan nu går det visst nedför igen!



Dagens pepp: Det är ju ändå varvet jag laddar för! :-)
 


Inga kommentarer: