lördag 29 mars 2008

Bridget Jones-syndromet

Jag övervägde att köra ett längre pass på trainern idag men bestämde mig istället för att vila. Möjligtvis blir det en promenad eller cykeltur ner till videobutiken på eftermiddagen, känner för en riktigt bra film.

På tal om bra filmer så kollade jag på Bridget Jones-dagbok imorse till frukosten. Kanske inte den bästa motivationsfilmen när det gäller träning och hälsa eftersom det enda hon verkar göra är röka, supa, käka praliner och BANTA. Jag vet att hon är en exeptionell fictionkaraktär men samtidigt märker jag hela tiden hur många Bridgets det finns i verkligheten. Tjejer (och säkert en och annan kille) som hoppar på den ena dieten efter den andra för att sedan på fredagkvällen falla för frestelser och gå upp det lilla de lyckats gå ned (oftast bara muskler och vatten inget fett).

Nej skippa Bridget-syndromet och skynda långsamt, jag tror i alla fall att det är det enda som gäller om man vill se bestående resultat.

Inga kommentarer: