torsdag 27 mars 2008

Jag är tillbaka...

Nu var det längesedan bloggen uppdaterades, sorry about that. Jag har varit i Stockholm och hälsat på familjen under påsklovet och inte haft någon möjlighet att slå mig ner vid datorn och skriva.

För övrigt har jag inte haft överdrivet mycket att skriva om, vad gäller träning i alla fall. Den förkylning jag drabbades av i början av förra veckan sitter fortfarande i känner mig hostig, snorig och inte alls i form men det börjar bli bättre helt klart.

SNÖN ligger fortfarande kvar, det har till och med kommit MER snö under påskhelgen och förutom snö och is ligger det nu rejält mycket grus på mina fina cykelvägar.

Jag måste också passa på att erkänna att förkylning + påsk har resulterat i att jag litegrann fallit tillbaka i mina soffpotatisvanor. Det har helt enkelt slunkit ned en och annan kaka och godisbit. Men jag är inte den som inte erkänner mina misstag, nu är det nya tag som gäller men det blir till att ta det lite lugnt med träningen tills förkylningen är helt bra! Ska nog klä på mig ordentligt och ta en promenad idag för det är riktigt fint väder.

Trots förkylning har det dykt upp några riktiga motivationshöjare i helgen....pojkvännen överraskade med ett par jättefina nya däck till min racer och som en för tidig födelsedagspresent har jag fått nya träningskläder + pengar till ett par nya löparskor. Det ska bli skitkul att testa ut ett par nya riktigt fina löparskor. Mina gamla har visserligen varit bra men nu börjar de bli rejält utslitna, inte bra för knän och annat.

På tåget hem från Stockholm läste jag i Fitness Magazine en intervju med Lillian Magnusson, hon som började springa när hon var typ 31 och nu vid 39 års ålder har vunnit både SM och Finnkampen. En otroligt inspirerande artikel måste jag säga!

Inga kommentarer: