söndag 16 mars 2008

Nu kryper det faktiskt lite i benen....

Det blev ingen träning igår heller....Jag tänker inte komma med några ursäkter, bestämde mig bara för att jag skulle satsa på att köra hårt idag istället och ville inte ha någon äcklig träningsvärk :-)

Igår roade jag mig istället med att baka lite bröd, ett som blev klart igår och ett som fortfarande står på jäsning (det måste bli gott nu när jag lagt ner så mycket kärlek på det). Vi passade dessutom på att åka och storhandla och att städa av lägenheten lite.

På kvällen blev det melodifestival titt och supergod middag framför tvn. Tyvärr resulterade min "fridag" (vad gäller socker och andra onyttigheter) i att jag förrutom den goda (och faktiskt ganska nyttiga) maten smällde i mig en massa rostade nötter, choklad och vingummi. Det blev lite för mycket och lite magknip...inte bra! Det blir till att köra hårt den här veckan! :-)

Men det om det som har varit nu gäller det att satsa framåt...Idag blir det cykling, vädret är toppenfint soligt och ingen vind = perfekt cykelväder. Lekte med tanken att ta ut racern på premiärturen för det här året men det skulle innebära däckbyte, inställning av växlar och en massa krångel så den får vänta ett tag till, annars kanske solen gått ner innan jag kommit ut! :-)

Nu ska jag bara vänta ut det där jäkla brödet...men snart mycket snart sticker jag!

Inga kommentarer: