tisdag 18 mars 2008

Glöm det där med våren...

Igår, måndag, försvann mina vårkänslor! Förmodligen ligger de begravda i en snödriva utanför Lerum. Det föll nämligen mängder med snö i Göteborgsområdet i måndags. På detta kom en köldknäpp natten till tisdag så skiten ligger fortfarande kvar.

Idag har det dock varit en ganska fin och solig dag, de isiga vägarna börjar så smått tina men det går sakta! :-( Visserligen är det ljust och fint men jag kan tycka att om det inte har kommit någon snö före den 17 mars då kan det lika gärna vara. Snön och halkan medför dessutom att cykelvägar måste grusas och sandas så även om snön försvinner ligger gruset kvar och ställer till det för oss cyklister!

Tillråga på allt har jag gått och blivit förkyld, ont i halsen och tjock i bihålorna. Tror att det är på bättringsvägen men det känns ändå rätt segt!

Usch det här blev ett gnälligt inlägg! Jag ska försöka avsluta med några positiva tankar....nästa vecka är det påsklov vilket kommer innebära mer tid till träning, matlagning och SÖMN. Skönt! Och som om inte det vore nog ska jag nu gå och värma mig en skål hemlagade minestronesoppa och slappa en stund framför tvn! :-) Det gäller att se de små ljusglimtarna i tillvaron!

På återseende!

Inga kommentarer: