lördag 8 mars 2008

Löpning med sega ben....

Bestämde mig för att köra ett löppass igår (fredag). Det började inte så bra, jag hade otroligt svårt att komma mig iväg och låg och halvsov i soffan. När jag till sist kom ut gjorde jag den taktiska missen att välja ett lite kortare (5 km) spår som är fasligt backigt. Dagen innan körde jag backintervaller på cykeln och två backiga pass på raken var lite väl mycket.

Benen kändes till en början sega som kola. I första långa uppförsbacken drog vaderna ihop sig så jag var tvungen stanna och strecha för att överhuvudtaget kunna springa vidare! Inte direkt kul! Mot slutet (när de värsta backarna låg bakom mig) kom jag äntligen in i någon slags rytm och det blev ett ok träningspass i alla fall!

Jag måste nog börja kolla på nya löparskor snart, vet inte om det kommer gå bättre för det men det blir kanske lite roligare :-)

Inga kommentarer: