onsdag 12 mars 2008

Dagens träningsdos!

Körde mitt trainerpass idag! Det var som vanligt rätt segt och svettigt men det gick faktiskt bra! Roade mig med att kolla på inspelade cykeltävlingar på videon och hur konstigt det än låter så fungerade det inspirerande. Jag drömde mig bort till sommaren när jag får susa fram på min snygga racer på den solvarma asfalten, härligt :-)

Just nu fungerar racern endast som trainercykel, utomhus kör jag på min gamla gnissliga citybike som väger ton men är ganska bekväm. Jag får nog fortsätta kämpa på den tills vägarna blir lite torrare och vädret lite bättre! Längtar dit...:-)

När jag ändå var inomhus och tränade passade jag på att köra lite styrka för överkroppen, har kommit på att jag är läskigt klen och att vansbro tjejsim är läskigt långt! Måste börja lägga in lite simpass också snart även fast det är roligare att cykla :-)

1 kommentar:

Erika sa...

Vad härligt det låter med en cykeltur på varm asfalt!! Jag ska cykla 7 mil i maj och har inte tagit ett tramptag än, dax nu kanske?
Ha en toppenhelg!