lördag 10 januari 2009

Distansrekord...

Jag hade ju planerat in en lite längre löprunda igår men istället blev det jobba över och efter det middag på restaurang med pojkvännen och hans bror. Det var jättegott och ett skönt sätt att avsluta första jobbveckan efter jul.

Den planerade löpturen fick bli idag istället. Efter alla kortisar på 3-5 km ville jag verkligen utmana mig själv idag och det gjorde jag rejält. Om inte mina ben hade varit så trötta hade jag tagit ett glädjeskutt när jag såg vad pulsklockan stannade på: 12,59 km. Helt otroligt, så långt har jag aldrig orkat springa förr :-) Visserligen sprang jag i riktigt soffpotatistempo och höll på i nästan 1:30 men who cares? Jag gjorde det! :-)

Frågan är bara hur smart det var att slå distansrekord i löpning dagen innan jag ska köra spinning i 3 timmar? Men det är ett problem för morgondagen! :-)

2 kommentarer:

Marica sa...

Jaaaa!!! För det är ju så man ska träna, bara ge allt i det man gör för tillfället och inte tänka på morgondagens träningspass!!!!! Jag är så avundsjuk, FÖR NU HAR JAG KAPITULERAT och vilar ett tag igen . Måste slippa snuvan.

Anonym sa...

Tack för din peppande kommentar hos mig! Precis vad jag behövde höra :)

Grattis till alla dina kilometer! Den dagen jag når den distansen ska jag bada i champagne :D