måndag 19 januari 2009

Hand-up date och måndagsmiddag...

Idag har den ömmande handen antagit en blålila ton. Det gör fortfarande ont, men jag tror att jag kommer att överleva. Jag valde att vila alla ömmande händer och knän från träning idag men har vilda planer på morgonlöpning imorgon - om jag nu orkar upp! :-)

Fixade till en riktigt schysst måndagsmiddag till mig och min vegetarian till pojkvän. Det blev "Vegetarisk carbonara" fritt efter receptet på baksidan av paketet med vegetarisk bacon .

Fräs en hackad lök och en hackad vitlöksklyfta i olivolja. Tillsätt 1 pkt vegetarisk bacon. Koka pasta (vi hade dinkelpasta). Vispa 1 1/2 dl soyagrädde (eller matlagningsgrädde) med två ägg och en hel del riven ost (godast är nog parmesan men vi hade bara en gammal frukostost), slå bort vattnet från pastan och blanda i "ägg och grädd-vispet". Lägg upp pastan i en form, häll över bacon och lök, strö över ännu mer ost, lite salt och massor av svartpeppar.

Riktigt gott om jag får säga det själv! :-)

Inga kommentarer: