fredag 16 januari 2009

Kylan kom tillbaka..

Igår kväll kom kylan tillbaka hit till Göteborg. För er som inte vet, när det är kallt i Göteborg då är det JÄTTEKALLT! Och då är jag ändå norrländska och har upplevt temperaturer på en bra bit under -30.

Eftersom det satt en pojkvän men ont knä på trainern igår fick det bli en löptur igen. För att få lite variation och inte bara lunka i samma tempo bestämde jag mig för backintervaller, tre vändor i jobbiga backen skulle jag väl orka? Bara att jogga de 2 kilometrarna bort till backen blev en riktig plåga, redan i första vändan krampade låren ihop totalt av kylan och ville absolut inte springa. Jag plågade mig upp och ner två vändor innan jag gav upp. Grymt besviken :-(

Men men...nästa gång orkar jag kanske 3. :-)

Idag är det fredag och lyxigt nog vilodag. Idag bröt jag också mitt 2 veckor långa godis- och kak-uppehåll. Någon (idiot:-)) hade tagit med en chokladkartong till jobbet - jag fixar att hålla mig borta från torra ballerinakex, men choklad! Det går bara inte :-)

Nu ska jag vara soffpotatis en stund och mysa med mina katter!

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: