fredag 2 januari 2009

Gott nytt år!

Äntligen blev det lite snöträning! :-) Igår kom vi hem från Järvsö där vi spenderat tre heldagar på längdskidor! Vi var där tillsammans med mina föräldrar och min syster och hennes familj. Syster och mamma ska ju också åka tjejvasan.

Vi bodde i en jättefin stuga med vedeldad bastu och finfina skidspår ca 20 minuter bort. Själva skidåkningen gick väl inte toppenbra, det var ju några år sedan sist och den där sega förkylningen har gjort att jag inte kunnat träna någonting överhuvudtaget på ett bra tag! Jag vet det är dåliga ursäkter men men... :-) Till slut fick jag i alla fall ihop 47,5 km och en rejäl träningsvärk lite här och var! Godkänt! :-) Jag konstaterade också att jag måste försöka få till lite muskler i överkroppen för att inte tjejvasan ska bli en enda lång pina och dessutom ska jag köpa ett par längre stavar! Det senare blir nog det lättaste problemet att lösa :-)

Jag ska försöka få in lite bilder senare!

2 kommentarer:

Marica sa...

Jamen visst är det godkänt!!! Dum fråga från en Bambi på skidor...Hur lång är tjej Vasan och hur lång tid har du på dig att träna??

Mia S sa...

Ingen dum fråga! :-) Tjejvasan är 30 km och går den 21 februari.