söndag 4 januari 2009

Långsam start - nu kan det bara bli bättre!

Det har inte blivit någon träning sedan skidåkningen i Järvsö. Dels på grund av ömmande skidmuskler och dels på grund av ett elakt litet virus som smög sig in i min näsa någon gång under nyårsdagen! Lyckligtvis stannade viruset i näsan och kom aldrig ner i halsen, men ändå...nu har jag väl varit förkyld så det räcker??? Jag som brukar säga att jag aldrig blir sjuk! Ah well, idag friskförklarade jag mig själv, var tvungen att komma ut och få lite energi!

Termometern visade - 7 grader, det var kallt men härligt klart och soligt! Dagens pass inleddes med att jag kallibrerade min löparpod som jag fick i julklapp av pojkvännen, jag sprang en sträcka som var uppmätt till 1 kilometer, jag hoppas att det stämmer :-) Efter kallibreringen testade jag lite nya vägar och sprang 3 km till. Enligt pulsklockan tog det mig 23 minuter, ruskigt långsamt men jag får trösta mig med att det blir en lätt tid att slå nästa gång :-)

2 kommentarer:

Marica sa...

Ja fyyy vad det är mycket basilusker i farten nu=) Jag har också tränat med hosta och det VAR DUMT, men jag tycker att jag är lite bättre nu .....

Mia S sa...

Jag hade faktiskt ingen hosta den här gången, bara svullna bihålor och lite allmänt seg känsla :-)

Måste bara förtydliga, jag VAR frisk idag men ganska "nyfrisk" och då brukar jag försöka ta det lugnt med träningen för att inte bli sjuk direkt igen.

Jag tycker det är bra att hålla koll på pulsen när man precis har varit sjuk eller om man känner sig lite dålig. Går den upp högre än normalt brukar det vara ett tecken på att man ska ta det lugnt!

Nog med sjukprat nu, nu tänker jag inte vara förkyld mer det här året :-)