tisdag 20 januari 2009

Väderfenomen och fusk

Av mina vilda planer om att ta mig ut och springa innan jobbet imorse blev det tyvärr ingenting. 5:20 låg jag vaken i sängen och funderade på om det verkligen var värt det, jag hörde hur det blåste och regnade utanför fönstret och såg hur gott pojkvännen sov bredvid mig. När jag bestämt mig för att jo det är nog värt det i alla fall ser jag plötsligt en blixt och samtidigt hör jag en åskknall. Ok, vädergudarna har talat, stanna i sängen en halvtimme till!

Åska mitt i vintern känns lite otroligt, men en av mina kollegor hade faktiskt sett samma sak, i alla falll trodde hon det :-) Jag vet inte, kanske var det jag som trodde att jag såg en blixt för att slippa gå upp!

I och för sig vann jag inte så mycket på att ligga kvar i sängen imorse. Jag fick ju springa ikväll istället...i ösregn. Jag hade planerat 40 minuter men verkligheten blev nog inte mer än 30...lite fuskvarning kanske men löpning kändes faktiskt rätt ok, trots vädret.

Inga kommentarer: