fredag 23 januari 2009

Uppföljning...

Nu var det längesedan jag skrev...igen! Jag har kämpat stenhårt med träningsplaneringen i veckan men tyvärr har det varit en riktig "så där" vecka, i alla fall om man ser till träningen :-)

I onsdags hade jag en helt underbar kväll på stan med min kompis K. Vi käkade Risotto, drack vin och försökte "komma i kapp" med vad som hänt sedan vi sågs sist...i november! :-)

I torsdags fick jag lära mig den hårda vägen vad som kan hända om man stoppar i sig för lite energi och försöker sticka ut och träna. På planeringen stod intervaller, jag hade ställt in mig på 3 vändor i backen med stort B. De två kilometrnarna bort till backen joggade jag i lugnt och behagligt tempo, inga problem. Framme vid backen fick jag tyvärr vända tillbaka eftersom den var alldeles för isig att springa i, det var då det hände, efter ca 3 kilometer tog det tvärstopp.

Pulsen var inte speciellt hög, jag sprang långsamt, jag hade inte ont någonstans, jag orkade bara inte springa...Det var jättetråkigt, men sådant som händer antar jag. Eftersom jag inte känner mig sjuk eller så antar jag att jag helt enkelt stoppat i mig lite för lite energi! Well well....better luck next time! Nu ska jag laga potatisgratäng, hoppas att det hjälper mig att orka springa lite längre imorgon :-)

Inga kommentarer: