måndag 5 januari 2009

Träna som en Vädur...

Jag läste på Aftonbladets nätupplaga idag om hur man ska träna utifrån sitt stjärntecken. Konstaterade att jag får nog sadla om :-) ...jag citerar valda delar om väduren (mitt tecken).

"Du älskar att vinna och att tänja gränser" Njaaa har väl aldrig riktigt tävlat mot någon annan än mig själv och min syster - men 2009 kanske är året då jag ska börja :-)

"Du behöver: Ständigt nya utmaningar" Det stämmer, träningen har börjat gå riktigt bra det här året då jag vågat anmäla mig till lite lopp, cykla i grupp mm.

"En bra tränare krävs för att du ska undvika skador" Jag tror aldrig att jag har varit ordentligt skadad. I alla fall inte sen den gången då jag som 12-åring snubblade över en häck på friidrottsträningen och slog i knäet. Men visst kanske jag behöver en tränare...:-)

"Bästa träningen: Kampsport, yoga, styrketräning" Jätteroligt det här! Kampsport har jag aldrig testat, men det kanske är kul. Yoga tränade jag en gång i veckan i ett halvår, lyckades alltid somna på den inledande avslappningen :-) Styrketräning borde jag börja med men det är ju så fasansfullt tråkigt och gör ju bara ont! :-)

Jag tror jag fortsätter med min målsättning och min träning ett tag till! :-)

Inga kommentarer: