måndag 14 mars 2011

8. Favoritmat

Om jag måste välja något skulle jag välja något prisvärt och lättlagat, med mycket grönsaker. Något som passar lika bra en lördagskväll som en helt vanlig tisdag.

Dagens middag, ugnsrostade grönsaker, tycker jag passar in på samtliga punkter. Idag hade vi inte så mycket hemma men det blev i alla fall potatis, morot och palsternacka som jag rostade i ugnen med olivolja, salt och peppar. Över de färdiga grönsakerna smulade jag lite fetaost och kryddade med persilja. Det blir verkligen supergott!

Idag åt vi dem till quornfilé och kranvatten men det hade lika gärna fungerat med en god köttbit och kanske ett glas vin. Men jag hade nog faktiskt kunnat äta dem som de är också :-)

Men precis som med alla andra "favoriter" som musik, film, böcker mm så kan det bli för mycket av det goda. Jag skulle ju inte vilja äta det här varje dag, precis som jag inte skulle vilja äta pizza varje dag. Visst kan det vara gott med småsunkig snabbmat ibland men känslan efteråt brukar sällan vara så bra!

Inga kommentarer: