söndag 6 mars 2011

Springa långt...

I lördags sprang jag mitt tyngsta löppass i år. Ingen skön känsla överhuvudtaget! Dessutom alldeles för långsamt och alldeles för kort...

Gick igenom årets alla löppass och konstaterade att det längsta jag sprungit utomhus i år är...4,48 km! Dags att börja dubbla det i alla fall. Inom kort är ju planen att jag ska springa 21...Göteborgsvarvet!

Kom på att jag inte ska planera in ett antal löppass att klara i veckans planering utan en distans. Och vad kan vara mer lämpligt att börja med än just ett Göteborgsvarv, nästa vecka ska jag alltså springa 21 kilometer. Har räknat ut att för att klara det så måste jag springa i alla fall några pass över 5 km, har svårt att hinna mer än 3 pass i veckan och även om jag hinner 4 så måste ju i alla fall något bli längre, smart va?

Nu har jag inget att skylla på, varken förkylning eller halka. Nu kör vi!

Inga kommentarer: