måndag 21 mars 2011

Veckan som gick

Jag är verkligen jättenöjd med att jag fick till tre löppass förra veckan. Det satt lite långt inne, har sovit dåligt och varit allmänt oinspirerad. Började till och med överväga att skita i hela grejen med Göteborgsvarvet. Nu känns det bättre! Har noterat en grej när jag springer, det känns helt ok att springa långt!

Jag menar, det tar inte emot, jag tappar inte energi, får inte ont någonstans. Det känns ok helt enkelt! Problemet är farten, jag liksom bara lufsar på. Det spelar ingen roll hur långt jag springer jag håller nästan alltid samma hastighet. Av detta har jag dragit följande slutsats, distansen kommer inte vara något problem, jag skulle kunna "lufsa runt" det där Göteborgsvarvet imorgon om det vore så (är jag kaxig nu? ni som har sprungit?) men frågan är om jag skulle vara nöjd med det? Att springa snabbt är inte det viktigaste och jag tävlar verkligen inte med någon annan än mig själv men jag vill ju bli en bättre löpare, det är därför jag gör det här. Och för att bli en bättre löpare måste jag lära mig att bli starkare och snabbare inte bara lufsa på!

Maken kom med nyheten som jag nog faktiskt räknat ut själv. Du måste köra mer intervaller! Testar därför följande upplägg under några veckor: 2x intervaller och 1x distans för att se om jag lyckas öka farten något. Jag kommer även klämma in 2 yogapass, 2x styrka (på gymmet, poworkout eller hela kroppen-dvdn beroende på tid) samt 1 långpromenad med barnvagn. Jag promenerar visserligen varje dag men de här dagarna ska jag försöka få promenaden till ett ordentligt träningspass, d v s byta om till träningskläder, gå längre än jag brukar och lägga in lite löpning om och när det passar.

Nu är det dock hög tid att sova. Lillkillen har sovit stenhårt hela kvällen så jag misstänker att han kommer vakna tidigt! :-)

Inga kommentarer: