måndag 21 mars 2011

9. Mina inspirationskällor

Jag ligger rejält efter i bloggutmaningen, ska försöka svara lite kortare i fortsättningen så att jag hinner med fler frågor.

Inspireras gör jag av mycket och många. Jag imponeras och inspireras ofta av människor som överträffar omgivningens förväntningar, som slår ur underläge och segrar! Tänk till exempel på curlinglandslaget som sopade banan (*höhöhö*) med storfavoriterna Canada i Vancouver-OS, mäktigt!

Försöker följa några träningsbloggar varje dag men har inte riktigt tid att läsa lika mycket längre. Genom bloggarna hittar jag inspiration och motivation till min egen träning. En av mina absoluta favoriter är MarathonMia, en stentuff ultradrottning som inte räds utmaningar. Inspirerande bara det, men när jag läste på lite och upptäckte att MarathonMia för inte så väldigt många år sedan var överviktig, rökte och gjorde allt annat än sprang maraton blev jag än mer imponerad och inspirerad. En annan före detta soffpotatis som klarar allt det där, kan hon så kan jag liksom! :-)

Inga kommentarer: