fredag 11 november 2011

Det här med att lyssna till kroppen!

Jag är kluven. Det låter så lätt, lyssna på kroppen så vet du om du ska träna och vad du ska äta. Problemet är att min kropp inte alltid riktigt talar sanning, ibland försöker den säga till mig att lägga mig på soffan och äta kakor trots att jag egentligen mår bättre av en löptur och lite fruktsallad!

Så tricket är nog att lyssna, men inte lyssna för noggrant. Känner ni igen det här?

- Du ska inte träna när du är förkyld!
- *sniffsniff* hmm *snor* bäst att stanna hemma och ta det lugnt i en vecka eller så...

Du har lyssnat för noggrant!

Men igår hade jag inget val, kroppen skrek åt mig:

DU ÄR FÖRKYLD VILA!!!

Så istället för:

A. Kort löptur.

Eller

B. Testa dansa Fuego (Friskis variant av Zumba).

Blev det istället det hemliga alternativet

C. Vila i soffan med Doktor House (på DVD alltså, han var inte där personligen :-))

Gick och la mig 20:30 och somnade på en gång. Känner mig betydligt piggare idag men inte riktigt springfärdig!

Ibland är det inte så dumt att lyssna på kroppen och ibland är det inte så dumt med Sinova och nässpray :-)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: