söndag 13 november 2011

Tankar kring 6-veckorsutmaningen

För sex veckor sedan satte jag upp som mål att avsätta 5 timmar per vecka till träning. Nu är utmaningen över och det är dags att summera!

Jag kan ju inte vara nöjd, bara en av sex veckor klarade jag det uppsatta målet. Men något har jag i alla fall lärt mig:


- 5 timmar per vecka är rimligt, jag skulle nog till och med klara lite mer.

- Att springa flera dagar i rad är visserligen tufft gör psyket men fysiskt är det inga problem, förutsatt att något pass blir ett lugnare återhämtningspass.

- Ska du springa mycket måste du äta mycket! (visste jag ju i och för sig, men det blev liksom extra tydligt under de här veckorna)

- Ska du springa mycket måste du sova ordentligt!

Kort sagt: jag känner mig nöjd med att jag i alla fall vågat öka mängden löppass något men jag måste nog vara lite mer flexibel i min planering. Jag måste lära mig att vissa kvällar är jag alldeles för trött och planera in fler morgonpass och fler pass på dagen tillsammans med Lillen - det går ju även om det inte är optimalt.

Jag måste nog också inse att vissa dagar går det helt enkelt inte men då är det bara att bita ihop och komma igen någon annan dag!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: