söndag 9 januari 2011

"det är ok om det känns lite vingligt i början"

Så säger instruktören på min yoga-dvd, det känns bra, för det känns VÄLDIGT vingligt och väldigt stelt. Men idag är jag grymt nöjd med att jag smög upp ur sängen ett par timmar före resten av familjen och gick igenom hela programmet. Jag kände mig dessutom lite piggare efteråt! :-)

Nu på eftermiddagen fick jag också till veckans sista pass, 10 minuter trainer och 3 poworkout-pass (stabil mitt, stark rygg och slanka ben). All inplanerad träning den här veckan är alltså genomförd. Nästa vecka blir det lite tuffare då maken börjar jobba igen, kräver lite mer pyssel och planering.

Förövrigt blir jag så sjukt imponerad av Maria Rydqvist som också födde barn i juli 2010 och idag gick in som åtta på den avslutande delen av Tour de ski. Blir både peppad och får lite mindervärdeskomplex, men maken säger att jag inte får jämföra mig med elitskidåkare så jag får väl lyssna på det och fortsätta jämföra med mig själv! :-)