måndag 3 januari 2011

Ny utmaning...

Nu har jag exakt 137 dagar på mig att förvandlas till löpare. Tyvärr tror jag inte att någon fe kommer och förtrolla mig utan det kommer krävas en hel del jobb. Till att börja med blir det två pass löpning och två pass styrka varje vecka, ska även försöka hinna med ett yogapass.

I väntan på att inlandsisen ska dra sig tillbaka springer jag på gymmets löpband, styrketräningen kommer att genomföras på trainern och med poworkoutappen och yogan framför dvdn. Jag ska försöka göra detaljerade träningsplaneringar varje vecka men är medveten om att jag måste vara flexibel och låta Lillkillen styra de dagar vi är hemma själva.

Inser också att jag kommer att besegra Älvsborgsbron lättare om jag själv är lite lättare av den anledningen har jag även gett mig själv en liten viktminskningsutmaning. Jag gillar inte att fixera för mycket vid vikten och tänker definitivt inte banta men att bli lite lättare kan nog sporra mig till att springa lite snabbare :-) Dessutom är jag nyfiken på om man kan gå ner i vikt bara genom att tänka lite mer på maten och träna lite mer regelbundet, alltså utan att avstå för mycket och utan knasiga dieter. Tänker köra med sunt förnuft och bra strategier. Den här utmaningen har jag fått med mig min mamma på så vi ska sporra och peppa varandra. Målet är -5 kg innan den 30 april men allt är välkommet. Kommer att redovisa framsteg och bakslag här i bloggen men har som princip att inte skriva ut vad jag väger.

Inga kommentarer: