tisdag 18 januari 2011

Träning, träning...

Igår försökte jag göra om succén "träning med lite bebis" från i torsdags, men det gick verkligen sådär. Vet inte om det var jag som var okoncentrerad eller Lillkillen som törstade lite extra efter uppmärksamhet, förmodligen någon slags kombination. Sådana dagar måste man få ha, det hör väl till bebislivet antar jag! :-) Till slut fick jag i alla fall till det jag skulle, det vill säga en stunds uppvärmning på trainern och två poworkout-pass, stark rygg och stabil mitt. Fortfarande har jag inte kommit på någon bra strategi för yogan, men jag jobbar på det. Vill verkligen hinna med minst ett pass per vecka.

Idag har det varit en aktiv dag. Lillkillen har sovit toppenbra så vi tog oss upp en hel timme tidigare än vi brukar, käkade gröt och tog en halvtimmes promenad innan det var dags för läkarbesök på BVC. Allt såg bra ut som vanligt och Lillkillen är inte så liten längre, växer väldigt fint! Det känns alltid bra att ha varit på BVC och få veta att han växer bra, helst nu när han börjar äta riktig mat. Ett kvitto på att han får det han ska helt enkelt.

När maken kom hem från jobbet var jag ombytt och laddad för löpning. Det fick bli min andra utomhustur för i år. Den mesta snön är borta nu och med den halkan. På vissa ställen var det dock rejält blött. Men det blev en bra runda i alla fall. Hittade ett bekvämt lunktempo som jag lyckades hålla hela vägen. Känslan för dagen var lätt och skön, en känsla jag ska försöka hitta tillbaka till under framtida pass!

Inga kommentarer: