måndag 24 januari 2011

Fika...

Så här skrev jag i söndags:

För att ytterligare tuffa till det så utnämns nästa vecka till sockerfri. Wish me luck!

Sockerfri betyder enligt mig, inget fika och inget godis. Innan jag utnämnde veckan till sockerfri funderade jag snabbt ut vad som skulle hända under veckan. Skulle jag hamna i några situationer som skulle bli svåra att klara? Svaret blev nej, nästa vecka (d v s den här veckan) händer ingenting speciellt, jag har inte ens planerat något till helgen. En sockerfri vecka skulle bli en promenad i parken...Idag kom jag i håg...jag har bjudit hem mammagruppen på fika nu på fredag...

Ett helt gäng sköna mamas som förväntar sig...fika! Hur ska jag lösa det här? Vägrar ge upp min utmaning och att bjuda på fika men inte ta något själv känns ju fånigt. Kanske kaffet är det viktigaste för nyblivna mammor? Kanske får köpa sån där speciell lattemjölk och blända dem med olika kaffevarianter istället :-) Vi får se hur jag löser det, nu ska jag i alla fall sova. Jag börjar sitta uppe alldeles för länge på kvällarna, dumt på många sätt men inte minst med tanke på att Lillkillen just nu sover som en prins...d v s vaknar lite tidigare :-) Godnatt!

2 kommentarer:

Mitt fönster sa...

Inte är det alls fånigt att inte ta själv av kakorna. Plocka fram lite frukt också, t.ex. äppelbitar, apelsinklyfor, melon m.m.

Kul att hitta en bloggande, tränande småbarnsmamma :)

Mia S sa...

Välkommen hit! :-) Ja det får nog bli något sådant och så kanske lite fikabröd för de som vill ha :-)