söndag 16 januari 2011

Jag, en löpare?

Glöm alla krispiga vackra vinterdagar. Idag var det äkta göteborgsvinter (regn och plusgrader) och då passar jag på att göra utomhusdebut!

Eftersom jag är mesigt rädd för att halka, och varken äger coola "icebugs" eller ens ett par broddar, så tog jag mig till en platt, lång och rak cykelväg. Där stötte jag på göteborgsvinterns andra problem (förutom halkan) översvämmade gatubrunnar. Fick tänka om när det gäller vägval så rundan blev lite "hit och dit" men jag fick i alla fall ihop mina 30 minuter och avrundade dessutom med att "spurta" (nåja) upp till sjätte våningen.

Tyvärr hade jag missat slå igång runkeeper så jag vet inte hur långt det blev men det kanske inte är det viktigaste, det kändes bra och jag kände mig, i alla fall nästan, som en riktig löpare!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: