måndag 3 januari 2011

Julutmaningen...

Satsar på nya, tuffare utmaningar och sätter stopp för julutmaningen. Resultaten är kanske lite diffusa, att hålla igen på sötsakerna under jul gick sådär en fridag i veckan fungerar bättre för mig, har svårt att sätta stopp när jag väl börjat äta...men men det var ju jul! :-) Matrutiner går bättre, numera äter jag lunch varje dag vid ungefär samma tid. Kan tacka Lillkillen för det, min lilla matklocka, måste ju fixa lunch till honom numera och då kan jag ju lika gärna äta själv, väldigt praktiskt :-) Träningen går riktigt bra, eftersom det är glashalt ute vågar jag inte riktigt springa ute ännu men jag har börjat uppskatta löpbandet på gymmet mer och mer. Dels för att jag inte kan vara lika "lat" när jag springer på löpband utan har lättare för att hålla tempot och dels för att jag faktiskt tar mig ut och får lite tid för mig själv! Jag har också kommit igång med "hemmaträning" med yoga-dvdn och den fantastiska poworkout-appen.

Julutmaningen har gjort varken till eller från på vikten och jag tror inte att jag är mer vältränad nu än innan. Det jag har fått är rutiner och strategier, rutiner vad gäller maten och strategier för att hinna träna! Jag är nöjd!

Inga kommentarer: