söndag 9 oktober 2011

6-veckorsutmaningen vecka 1/6 dag 7

Första veckan i mitt liv som (halv)marathonMia är över. Måste erkänna att det känns lite i benen idag.

Idag stod det "maxtest" på schemat, springa "slingan", köra plankan och armhävningar på tå. Slingan mätte 4,4 km och så här blev resultatet:

"Slingan" : 28.34
Armhävningar: 0
Plankan: 59 s

Är nöjd med löpningen eftersom jag lyckades ta ut mig ordentligt, inte nöjd med tiden dock, det får bli en tid att slå nästa vecka! Armhävningar är jag pinsamt dålig på, inte en enda godkänd (maken agerade domare). Plankan vet jag också att jag kan bättre, blir till att köra mer styrka nästa vecka!

Här kommer hela veckan i sammanfattning och siffror. Egentligen säger de inte så mycket utan blir något att jämföra mot nästa vecka:

Träningstid: 4 h 10 min (-50 min)
Antal km: 27,47
Poworkout-poäng: 533

På det hela taget nöjd trots att jag missade målet, med tanke på förkylning och sömnbrist. Nästa vecka längtar jag efter långpass, backintervaller och löpning med Friskis. På något sätt ska det in i veckoplaneringen, imorgon blir det vilodag dock!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: