onsdag 12 oktober 2011

6-veckorsutmaningen vecka 2/6 dag 3

Är det skillnad på återhämtning och vila?

Jag har noterat att min inspirationskälla MarathonMia ibland springer återhämtningspass på runt timmen, riktigt där är jag inte än. Men idag har jag i alla fall haft någon slags återhämtningsdag, om det fungerat får vi se imorgon på friskispasset.

I förmiddags utnyttjade Lillkillen och jag det fina vädret och tog en promenad till Botaniska trädgården. Gick genom fina Slottsskogen, njöt av den sköna höstluften och mindes den härliga sommaren. Kom ihåg känslan när jag sprungit över den lilla bron och svängde in i Slottsskogen och konstaterade att det var en kilometer kvar på mitt första Göteborgsvarv. Snart är jag där igen, förhoppningsvis mycket snabbare :-)

Botaniska var som vanligt kanon. Lillen gillade den lilla dinosaurielekparken och hittade en liten hundkompis i caféet. Jag gick mest omkring och njöt! Botaniska är verkligen en park som är fantastisk året runt, rekommenderas varmt!

När maken kom hem tog jag min återhämtningsjogg i solnedgången. 28 minuter blev det, benen kändes ruskigt stela efter gårdagens intervaller men jag måste erkänna att det var skönt att bara "lufsa på".

Nu lite bilder...


















- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: