torsdag 20 oktober 2011

6-veckorsutmaningen vecka 3/6 dag 4

Godkväll!

Under kvällens löppass med Friskis fick låren verkligen veta att de levde. Korta intervaller - kort vila. Under första omgången skulle vi köra 10 intervaller - jag körde järnet de två första, sedan var jag hjälplöst sist. Men jag kämpade på hängde med hela vägen. Men låren åh de låren....de var liksom lite onda redan innan efter gårdagens poworkout. Dagens läxa: träna inte ben dagen innan tufft intervallpass!

Min nya matstrategi fungerar fortfarande alldeles utmärkt. "Huvudmålen" (frukost, lunch) kan ofta bli lite stressiga då jag är själv med Lillkillen. Jag gillar inte att äta fort och har svårt att hinna få i mig allt jag behöver. Lösningen på detta har blivit större mellanmål, helst på förmiddagen för att inte bli för hungrig till lunch. Har testat frukt + ägg vilket fungerar perfekt, behöver något att variera med bara. Kokt ägg kan bli lite tråkigt i längden - men det är väldigt praktiskt! :-)



Då det faktiskt inte regnade idag passade vi på att ta en promenad. Planen var att uträtta lite ärenden och sedan gå en sväng till lekparken men Lillkillen passade på att somna så jag fick en bonuspromenad!



En bra dag, nu blir det sova. Ska bli spännande att se om jag lyckas komma ur sängen imorgon!

2 kommentarer:

Christer sa...

Jag äter 2 kokta ägg varje morgon. Har inte lessnat på det trots att jag ätit så i typ ett år :)

Mia S sa...

:-) Jag får väl inse att ägg är fittnessmaten framför andra. Men jag kan inte hjälpa det, jag behöver lite variation! Men kul att du har hittat något som fungerar för dig! :-)