måndag 24 oktober 2011

6-veckorsutmaningen vecka 3/6 dag 7

Halvtid. Önskar att jag hade kunnat skriva om pigga ben, energi och träningsglädje, men det stämmer tyvärr inte!

Söndagen började dock på bästa sätt, jag fick sovmorgon. En mycket välbehövlig sådan. Kände mig betydligt piggare än under lördagen och efter lite städning och storhandling tog jag mig faktiskt ut på en löprunda.

Fick ihop 30 långsamma minuter, kändes inget vidare. Brukar sällan få ont av att springa men igår kände jag av ryggen, låren och vänster smalben. Efter en lång dusch plockade jag fram två gamla klassiker - aloe rub på låren och smalbenet, vetekudden i ryggslutet. Det lindrade i alla fall lite...

Veckan som gick:

Träningstid: 3 h 20 min
Antal km: 23,7
Poworkoutpoäng: 375

Maxtestet utgick!

Jag har svårt att känna mig nöjd med veckan då jag missade målet med 1:40 men 3:20 är väl inte dåligt egentligen. Idag känns benen lite fräschare men ryggen är fortfarande lite stel. Utmaningen för veckan blir att få till 5 timmar utan att det sliter alltför mycket på kroppen. Maxtestet tänker jag skjuta upp tills vidare, kanske sparar det till sista veckan!

Planering för veckan kommer under dagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

magdalena sa...

kul att du kikade in. var längesen jag var in på din sida oxå. Spännande med din utmaning blev lite sugen att hitta på nått sånt tok jag oxå =) har inte riktigt hunnit läst vad din går ut på.