torsdag 13 oktober 2011

6-veckorsutmaningen vecka 2/6 dag 4

Ännu en finväderdag här i Göteborg! Skönt! :-)

Har laddat hela dagen för första friskispasset på mycket länge. När Lillkillen käkade sitt eftermiddagsmellis lagade jag de så flitigt ombloggade "coltingpannkakorna" (receptet hittar ni bland annat här).

Jag stekte mina i våffeljärnet och när jag såg smeten var jag ganska säker på att den skulle sabba mitt våffeljärn. Men tji fick jag, konsistensen blev jättebra och jag behövde knappt smörja alls. Smaken var väl...sådär. Åt mina med keso och blåbär och det är ju gott men jag tyckte konsistensen på själva våfflorna blev lite för "äggig" för min smak!

M E N jäklar vad jag blev mätt, åt tre stycken blev mätt men inte proppmätt och höll mig sedan till långt efter passet. Hållbar energi helt enkelt!

Passet då? Det gick faktiskt riktigt bra. Sprang dit, hängde med basgruppen hela vägen och sprang sedan hem igen. Total träningstid: 1 timme 21 minuter. Fylld av energi (och coltingpannkakor) passade jag, när jag kom hem, på att köra morgondagens styrka redan idag! Imorgon blir det med andra ord vila, eller kanske ett bonuspass? Vi får se...nu blir det hursomhelst sova!


Maffig energi...

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Miss Agda sa...

Vad gott det ser ut med blåbär! Och visst blir det lite äggigt när man har i så många ägg ;) Jag äter dessa inte så ofta, men tycker de smakar gott om man äter det då och då

Mia S sa...

Ja blåbär passade riktigt bra! Om jag gör dessa igen ska jag nog sätta till lite salt ev ta jordnötssmör med salt. Mina blev aningen smaklösa. Men gav bra energi och mättnadskänsla, som sagt! :-)