måndag 7 april 2008

Aprilväder och lugnt löppass

Vaknade upp med snö som yrde utanför fönstret imorse, suckade lite och tittade ner på marken, täckt med snö. Synd att det var arbetsdag, annars hade det varit så härligt att få somna om igen! På väg till jobbet gladde jag mig i alla fall åt att jag inte planerat in ett cykelpass ikväll men insåg att löpningen också skulle bli tuff...men där hade jag fel!

Någon gång mitt på dagen kom vädergudarna på att "ja visst ja det ska ju vara vår i Göteborg nu" och skickade fram solen. Innan jag var hemma från jobbet hade alla spår av snön försvunnit och jag fick mig en lång och härlig löptur i skogen.

Det blev till slut drygt 9 kilometer, tog det medvetet lugnt och försökte hålla nere pulsen. Det både gick och kändes riktigt bra! Är nöjd med att jag orkade springa så långt, milen kommer närmare och närmare! :-)

Inga kommentarer: