onsdag 30 april 2008

Långpass och skogsbrand!

Igår (tisdag) var jag lite seg efter jobbet. Passade på att stanna på stan och köpa strumpbyxor och ny bh som jag ska ha under klänningen på lördag. Därför blev det ganska sent innan jag kom ut i spåret. Hade bestämt mig för att springa långt så jag startade hemifrån, sprang runt 8 km-spåret och hem igen. Sist jag gjorde så genade jag på ett ställe och fick sträckan till 9,26 kilometer den här gången genade jag INTE och fick sträckan till 8,64 kilometer. Uppenbarligen något problem med podden! Jag höftar till det och säger att jag sprang 9,3.

Jag tog det väldigt lugnt, lyckades få en maxpuls på 188, så låg har den aldrig varit efter ett löppass och då är det ändå ett par branta backar som jag tar mig över. Det kändes väldigt bra och jag sprang hela vägen.

Trots att klockan var en bit över 8 var skogen full med folk och BRANDMÄN. Förstod först inte vad det var, tänkte att de kanske förberedde sig för Valborg eller nåt (tänker inte alltid smarta tankar när jag är trött) men när jag kände röklukten förstod jag att det brann någonstans. Enligt lokalnyheterna på tv hade skogsbranden startat klockan 11 på förmiddagen nu var klockan alltså 20.30 ungefär. Kollade GP i morse och tydligen är allt inte riktigt släckt ännu. Läskigt, där hade jag kunnat bli av med hela min löparskog! Det var dock aldrig någon fara för allmänheten, jag sprang med andra ord tryggt och säkert just där jag sprang!

Nu är det hög tid för frukost, ledig idag och planerar ett bonuspass med simning kanske!

Inga kommentarer: