lördag 19 april 2008

Cykeltur med tekniskt strul...

Fördelen med att cykla är att du kan hålla på i många timmar utan att belasta kroppen för hårt, jag älskar verkligen känslan att susa fram i hög fart! Nackdelen är att det är betydligt mer som kan strula än om du till exempel springer. Kedjor kan hoppa, du kan få punktering och (som idag) växlar kan helt plötsligt få för sig att lägga av. När du springer kan du inte skylla på så mycket mer än dig själv och möjligtvis vädret om det går dåligt!

Idag fick jag alltså problem med växlarna på min älskade trek. Det började lite trögt och hackigt bara men till slut gick det bara att köra på två lägen, tungt eller jättelätt. Men trots det här fick jag ihop en tur på strax under 7 mil i ett riktigt fint vårväder!

I morgon är ytterligare en cykeltur inplanerad, jag får se till att muta pojkvännen till att ställa in växlarna ordentligt så att den blir lite mer angenäm. I morgon får jag sällskap på turen av H som även hon ska springa vårruset och cykla tjejvättern, det ska bli väldigt trevligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste ha varit toppen att cykla både lördag och söndag. Själv sprang jag 8:an igår hade tänkt 12km men Lisa som jag sprang med trodde inte att hon skulle orka så långt och då föredrog jag att får sällskap i 8km istället för att springa själv i 12km.....
Hjälp! känns som att GBGvarvet närmar sig med stormsteg och min längsta runde den här säsongen så här långt är milen..... Det är i alla fall roligt att läsa din blogg man får inspiration och dessutom får man inte så dåligt samvete när man hör att det är fler som har det tungt att ta sig ut ibland :-)
Kram Trollet

Mia S sa...

Trevligt med ett troll på besök :-)

Cyklingen blev kanon båda dagarna! Imorgon ses vi i löparspåret, ska bli kul!