tisdag 15 april 2008

Vila...

Jag tog det som ett gott tecken att jag faktiskt kände mig sugen på att sticka ut och springa när jag kom hem idag. Trots det höll jag på min vilodag, tror att mina ben och fötter mår bra av återhämtning, även fast det är lite tråkigt! :-)

Eftersom jag inte har så mycket spännande att berätta om dagen som varit kompletterar jag med ett par frågor att fundera över...

1) Varför bär man med sig stavar ut i skogen utan att använda dem? Nu menar jag inte bara de som slarvar med dem och inte har rätt teknik, jag har även sett folk som bär båda stavarna i en hand...märkligt!

2) Varför måste man åka rullskidor i mitten av april? Kan man inte springa? Eller går man kanske och hoppas på ännu mer snö?

Avslutningsvis vill jag ge gårdagens ros till tjejen med den jättestora hunden som frågade mig om jag var rädd för hundar och ville att hon skulle koppla sin. Omtänksamhet, en bortglömd egenskap inte bara hos många hundägare!

2 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

1. Man kanske tröttnade på stavgången och bara ville promenera som vanligt istället. Jag skulle nog fundera på detsamma om jag träffade någon i skogen som bar på sina men de har säkert en vettig anledning hehe

2. Tränar man för just skidor vill man nog åka rullskidor istället för att springa. Dessutom är skidor en riktigt bra träningsform. Och finns det inte snö för att skidra får man glatt ta fram rullskidorna.

Det är mina spekulationer i alla fall. Hoppas du fick en bra vilodag.

Mia S sa...

Ja det där med rullskidor vet jag ju egentligen, det är bra träning! Tror att min irritation över rullskidåkare grundar sig på en händelse med en äldre man som inte kunde styra men ändå åkte jättefort och var nära att krocka med mig. Men det är inte rätt att låta min irritation gå ut över alla andra rullskidåkare, faktiskt :-)

Stavarna i ena handen är fortfarande ett mysterium...:-)