lördag 19 april 2008

Intervaller och solsken i blick...

Kände mig faktiskt grymt laddad för mina löpintervaller igår. Jag kanske borde lägga tre vilodagar på raken fler gånger för nu hann alla tendenser till träningsvärk försvinna helt och jag hann bli laddad till max.

Sprang likadant som förra gången jag sprang intervaller...10 min lätt jogg som uppvärming sedan 4 X 6 min stenhårt med 5 min vila mellan varje, 5 min promenad på slutet som nedvarvning. Det både gick och kändes riktigt bra. Jag har ännu inte riktigt vant mig vid att jag börjar bli mer vältränad och blir lika chockad varenda gång jag klarar av att öka farten. För ett par år sedan hade det varit en bedrift för mig att jogga lätt i 6 min. En skön, kul och lite märklig känsla :-)

Det var helt fantastiskt fint väder igår vilket vållade lite bekymmer, vad ska man ta på sig? Som vanligt klädde jag mig lite för varmt, fick stanna och dra bort armarna från vindjackan, då blev det lite bättre.

Nu närmar sig vårruset med stormsteg, mitt första löplopp någonsin! Kul? JA! Nervöst? En smula...

Kvällen tillbringades i soffan med två filmer, en skål popcorn, lite mörk choklad och min snygga kille...kan det bli bättre? I think not!

Inga kommentarer: