lördag 5 april 2008

Trött godisfredag!

Igår var jag så himla trött! Planen var att åka hem tidigt från jobbet, kanske käka en macka eller en banan i bussen på väg hem, väl hemma byta om, dricka lite vatten och sticka ut och springa.

Jag klarade att åka hem tidigt från jobbet, men så stannade jag i stan och kollade på lite kläder och handlade mat. När jag väl kom hem var jag hungrig igen efter den där bananen, käkade lite överbliven fruktsallad med keso, var tvungen vila lite (inte springa nyäten), blogga lite, vila lite, kolla lite tv. vila lite....helt plötsligt kom pojkvännen hem och undrade hur löpningen hade gått...öööhhhh! Det var bara erkänna, latmasken hade tagit mig och den hade tagit mig hårt!

Men efter lite peppning och lite pikar från pojkvännen fick jag till slut på mig löparkläderna och stack ut. Jag ville testa springa en lite kortare runda och istället försöka hålla ett högre tempo. Efter en kilometer eller så hade jag skakat av mig latmasken och kunde springa på riktigt bra. Det blev till slut 4 kilometer på 28:50. Ingen tid att skriva hem om kanske men helt ok för att vara mig. Jag ska kämpa för att piska den dock, tror att jag klarar mycket snabbare än så!

På kvällen slappade vi rejält i soffan, kollade på sex and the city-boxen och käkade choklad och nötter. Härligt! :-)

Idag blir det racerpremiär! :-) Återkommer med text och bilder!

Inga kommentarer: