onsdag 30 april 2008

Rejält bonuspass...

Idag var det egentligen vilodag inplanerad men eftersom jag bara planerat in 3 pass den här veckan valde jag att lägga in ett bonuspass. Det blev först en löptur ner till simhallen och sedan 1 km simning. Löpturen gick väl sådär, hade ätit alldeles för tätt inpå och fick håll och ont i magen, det blev en hel del promenadpauser men jag transporterade mig i alla fall 6,8 kilometer (enligt den opålitliga podden) på föga imponerande 56:24. Men som sagt, jag gick en hel del.

Simningen gick väl som väntat, rätt ok men inte jättebra! Det är inte min favoritgren precis tror att det kan bero på min något späda överkropp för att inte säga skitklena armar och axlar. När jag vände för 19:e gången bestämde jag mig för att nu är det dags att börja bygga muskler! Ska jag klara att simma 1000 meter i strömt och kallt vatten om 72 dagar (om jag nu räknade rätt) så är det hög tid att börja.

Inga kommentarer: