lördag 5 april 2008

Tung racerpremiär


Idag var det äntligen dags att ta ut min fina Trek 1000 WSD för det här året! Jag köpte den för bra precis ett år sedan och har cyklat 135 mil + ett antal timmar trainer på den sedan dess. I år ska det bli fler mil utomhus, var så säker!

Dagens runda blev tung och seg. Efter en dryg timme i motvind vände jag hemåt, då gick det lite fortare men eftersom benen var tunga och redan slutkörda var det svårt att hålla farten i alla fall. Sista biten hem fick jag lite draghjälp av pojkvännen som också var ute och cyklade. Det gör verkligen mycket att ha en rygg att sikta på men den här gången var det verkligen tungt i alla fall.

Jag kom till slut upp i 4.3 mil på 2:20,11. Den som är bra på att räkna märker att det är ett snitt på under 20 km/h och med andra ord inget alls att skriva om. Vill åter igen påpeka att det alltså var en fruktansvärd motvind och inte bara jag som var seg :-)

En grymt positiv grej med dagens runda var att jag fick testat mina nya cykelskor som jag fick i födelsedagspresent av min snälle pojkvän. De var helt fantastiskt grymma, gled i och ur pedalarna hur lätt som helst! Att de är otroligt snygga gör ju inte saken sämre!



Tyvärr fick jag ju dölja dem under vindtäta skoskydd under rundan men men, man kan ju inte få allt!

När jag nu ändå är inne på nördiga cykelprylar (eller skorna kanske inte var så jättenördiga egentligen) så måste jag visa upp mina cykelstrumpor som jag köpte mig alldeles själv...:-)



Kuliga va? Ha en bra dag!




Inga kommentarer: