söndag 27 april 2008

Helt ok cykelpass...

Igår började dagen med att jag tvättade ett berg med kläder! Inklusive mina nya tights så jag fick vänta en liten stund innan jag kom ut på min cykeltur (tror att jag måste införskaffa lite nya träningsbyxor).

På morgonen var det helt lugnt, ingen vind överhuvudtaget, men efter 6 (!) tvättmaskiner och en gröt och smörgås-lunch hade det börjat blåsa upp en del. Det var lite trist, bestämde mig för att köra lite kortare rundan och istället försöka trampa på lite fortare. Det var tungt i motvinden men till slut fick jag i alla fall ihop 5,7 mil på 2:49 det blev ett snitt på lite drygt 20 km/h äntligen! Det är där jag försöker ligga varje gång!

Väl hemma blev det godisfrossa, en påse sura bilar, en chokladkaka...coca cola! Usch, där fick jag för att jag skröt om min självdiciplin i fredags. Det hade nog varit nyttigare att ta den efterrätten! Men å andra sidan i fredags hade jag inte cyklat 5,7 mil innan!

På kvällen blev jag bjuden på supergod middag hos pojkvännens bror och hans tjej, lyxigt!

Idag ser vädret sådär ut, ska dra iväg och köra lite intervaller men jag tror att jag väntar en stund känner mig lite seg. För övrigt håller vi tummarna för pojkvännen som cyklar linjelopp nere i Landskrona idag! :-)

Inga kommentarer: