söndag 13 april 2008

Cykling och Håkan H

Jag kände mig så himla oinspirerad till träning igår när jag vaknade. Jag var trött, det hade snöat lite, var grått, kallt och blåsigt ute. Jag var minst sagt grinig men bestämde mig för att ta mig i kragen och sticka ut i alla fall.

Till en början gick det verkligen sådär, benen kändes tunga, växlarna krånglade så kedjan hoppade ett par gånger...inte kul alls. Efter ett par mils cykling träffade jag pojkvännen som skulle ge mig lite draghjälp. Det piggade upp litegrann men vi körde en ganska backig runda och i uppförsbackarna har jag verkligen ingen chans att hänga på honom hur långsamt han än cyklar. När vi kom ut på de flackare partierna fick jag lite mer energi (powerbar och sportdryck är ett måste att ha med på långa blåsrundor) och det blev en ganska behaglig resa i lä bakom pojkvännens rygg. :-)

Till slut fick jag ihop drygt 6 mil vilket jag känner mig mycket nöjd med. Läste dessutom precis att man rekommenderas ha cyklat minst 30 mil innan starten i tjejvättern, det är idag den 13 april och jag har redan hunnit med 36 mil så nu känner jag mig lite duktig faktiskt! :-)

Eftersom vi utnämnt lördagen till fridag blev det massa choklad, godis, popcorn och lite cider och vin som slank ner. Kvällen avslutades med magisk Håkan Hellström-konsert på Skandinavium. Helt otroligt bra absolut en av de bästa konserterna hittills!

Känn ingen sorg för mig Göteborg!

Idag blir det till att vila, möjligtvis går jag ut och promenerar lite för idag, när jag inte ska ut och cykla i tre timmar, är det naturligtvis fint väder!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: